خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/19 - 13:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
وحیدی مطرح کرد؛

خریداری هزار و ۲۰۰ میلیاردی قطعه، توسط صنایع خراسان شمالی

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قطعه توسط ۵ صنعت استان خریداری شده است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه مشترک با استاندار خراسان شمالی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، رئیس پارک علم و فناوری و معاونین این مجموعه با یادآوری معرفی ۱۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان در بین دانشمندان ۲ درصد برتر جهان که نشان از وجود نیروهای مستعد و توانمند در استان دارد، اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان توسط کمیسیون آموزش اتفاق افتاد که گام بزرگی برای حمایت از  ۷ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان فعال کشور بوده است و در سال گذشته گردش مالی این شرکت‌ها ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



 نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم حمایت دستگاه‌های بالادستی از بخش پایین دستی بهره‌وری بهتر از این آب و خاک را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: رقابت در دنیا در حوزه تولید مرغ بسیار زیاد است که ایجاد زنجیره ارزش و تولید مرغ و پروتئین مورد نیاز و بخصوص در استان اهمیت دارد.



وحیدی با تاکید بر اینکه وضعیت ماندگارى نخبگان در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: با توجه به آماری که به دست آمده افرادی که مهاجرت معکوس داشته و به کشور بازگشتند ارتباط با بدنه دانش بنیان داشته‌اند که نشان می‌دهد اگر به این حوزه توجه شود شاهد برگشت نخبگان به کشور خواهیم بود.



رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استفاده از ظرفیت آب‌های ژرف را به عنوان پیشنهاد در مجلس مطرح کردیم، ادامه داد:  در تولید فلز منیزیم نیز پتانسیل خوبی در استان وجود دارد و باید به این مهم توجه شود.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه طی سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قطعه، توسط صنایع خراسان شمالی خریداری شده است، اضافه کرد: اگر ۳۰ درصد این قطعات در استان توسط صنایع پایین دستی تولید می‌شد، اتفاقات مثبتی در حوزه سرمایه‌ای استان رخ می‌داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369666
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار